30 Temmuz 2011 Cumartesi

NİÇİN İSTİFA ETTİLER?

Bilindiği üzere geçtiğimiz Cuma günü Genelkurmay başkanı ve beraberindeki kuvvet komutanları istifa ettiler(emekliliklerini istediler)
Nedenini ise bir bildiri yayınlayarak açıkladılar;

"Şu anda 173'ü muvazzaf, 77'si emekli olmak üzere 250 general-amiral,
subay, astsubay ve uzman jandarma çavuş, hürriyetlerinden yoksun olarak tutuklu bulunmaktadır.
Tutuklamaların evrensel hukuk kaidelerine, hakka, adalete ve vicdani değerlere uygun olarak yapıldığını kabul etmek,
bir çok hukukçunun da ifade ettiği gibi, mümkün değildir.
Bu durumun önlenememesi ve yetkili makamlar nezdinde yapılan girişimlerin dikkate alınmaması
Genelkurmay Başkanı olarak personelimin hak ve hukukunu koruma sorumluluğumu yerine getirmeme
engel olduğundan, işgal ettiğim bu yüce makamda göreve devam etme imkanını ortadan kaldırmıştır."

Ben Koşaner Paşa'dan bu nedenlerden dolayı değilde, aşağıda yazdığım nedenlerden dolayı istifa etmesini beklerdim;

-Heronlar'ı kaldırtmayan, şehitlerin ardından hükümet zorda kaldı diye sevinen komutanların olduğu için istifa etmesini beklerdim
-Mehmetçik elinde çalışmayan G3 ile tezgahlanmış komplolara atılırken, golf oynayıp orduevinde rakıları götüren generallerin olduğu
için isfa etmesini beklerdim
-Omuzlarında ki rütbeyi halktan yüksek gören komutanların olduğu için istifa etmeni beklerdim
-TSK içinde kesin ihmal nedeniyle öldürülen erlerin olduğu için istifa etmeni beklerdim
-"Heron İhaneti'nin" faillerini cezanlandıramadığın için istifa etmeni beklerdim
-Gencecik çocukları ölüme terkettikleri için istifa etmeyen komutanların olduğu için istifa etmeni beklerdim
-Eline pimi çekilmiş el bombası verip, 4 askerin ölümüne neden olan personelin olduğu için istifa etmeni beklerdim
-Darbeye batmış, Askerlik harici bütün kirli işlere bulaşmış subayların olduğu için istifa etmeni beklerdim
-Senin emrinde ki askerlerin yanlış askeri taktiklerle şehit olduğu için istifa etmeni beklerdim
-Dağlıca'nın Aktütün'ün hesabını veremeyen bir geçmişi olan TSK'da çalışamam demenizi bekleyip, istifa etmenizi beklerdim
-Karakollarını koruyamadılar kendilerine emanet edilen çocukları koruyamadılar. Hiçbiri karakol baskınındaki kayıpları onur sorunu olarak
görmeyen personelin olduğu için istifa etmeni beklerdim

Musa YANIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder